Sabtu, 18 Februari 2017

Sokongan rakyat pendorong TMJ tanding jawatan presiden

SOKONGAN padu peminat bola sepak tempatan menjadi pendorong Tunku Mahkota Johor (TMJ), Tunku Ismail Sultan Ibrahim menawarkan diri bertan­ding jawatan Presiden Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM).

Menurut kenyataan laman Facebook Kelab Johor Darul Ta’zim (JDT), Johor Southern Tigers, baginda bertitah usaha untuk meningkatkan kembali mutu bola sepak tanah air bukan terletak kepada seorang individu semata-mata tetapi melibatkan kerjasama semua pihak.

“Untuk mengubah dan merombak FAM, inilah peluang kita (rakyat). Inilah peluang kita untuk mengubah buat selama-lamanya dan kembalikan ia menjadi seperti Jepun, Thailand dan negara-negara lain yang berjaya.

“Saya tidak dapat menyelesaikannya sendirian. Ini bukan perancangan individu dan jika saya ingin melakukannya, saya lakukannya bersama rakyat. Ini adalah masa untuk kita mempertingkatkan dan menuju ke hadapan bersama-sama,” titah baginda.

Mengambil contoh pasukan JDT, Tunku Ismail menegaskan kerjasama erat dalam kalangan individu kelab berkenaan menjadi punca mereka dikenali di seluruh dunia.

“JDT adalah bukti yang jelas tetapi anda perlu memahami bahawa JDT adalah sebuah kelab. FAM adalah organisasi besar dengan langkah untuk mempertingkatkannya bukanlah untuk skuad kebangsaan pergi ke Piala Dunia tetapi ia perkara pertama yang perlu dilakukan untuk membersihkan rumah kita dan untuk memperbaiki struktur persatuan,” titah baginda.

Baginda pada masa sama menekankan pentingnya untuk anggota-anggota gabungan FAM bekerja keras membantu kelab mereka sendiri selain mengembalikan kuasa bola sepak kepada rakyat dalam usaha meningkatkan mutu bola sepak negara.

Tunku Ismail turut membuka peluang kepada mana-mana penyokong bola sepak untuk memberikan pandangan mengenai bola sepak sewaktu baginda berada di Kuala Lumpur, minggu depan.

Baginda bakal mewakili ayahanda baginda, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar ke Mesyuarat Majlis Raja-Raja Ke-245 yang dijadualkan berlangsung selama dua hari bermula 22 Februari di Istana Negara.


Tunku Ismail bakal dicabar bekas Presiden Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA), Tan Sri Annuar Musa untuk jawatan Presiden FAM pada pemilihan anggota Jawatankuasa Eksekutif FAM bagi penggal 2017-2021 yang diadakan serentak dengan Kongres Tahunan FAM ke-53 pada 25 Mac nanti. – BernamaSumber-Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2017&dt=0218&pub=Kosmo&sec=Sukan&pg=su_03.htm#ixzz4Z1qSSQNf Hakcipta terpelihara

Tiada ulasan:

Catat Ulasan