Sabtu, 23 Julai 2016

Domi cadang sertai skuad Pulau Pinang

ARKIB : 09/01/1998
SEWAKTU Perlis kembali menabur janji manis untuk membendung penghijrahan pemainnya, penyerang berbisa Singa Utara, Domi Che Non pula ingin beralih angin dan menyarung jersi skuad Pulau Pinang musim ini.

Walaupun belum lagi menandatangani kontrak secara rasmi, Domi sudah menyatakan persetujuan mewakili skuad Harimau Kumbang kepada pengurusan Pulau Pinang.

Kelmarin, di hadapan pengurus pasukan, Datuk Mohd. Zain Omar dan jurulatih Moey Yok Ham, Domi menandatangani surat tawaran untuk mewakili Pulau Pinang dalam kontrak setahun yang akan ditandatangani pada 1 Februari ini.

Penghijrahan Domi memberi tamparan hebat kepada Perlis selepas kehilangan khidmat jurulatih Abdul Rahman Ibrahim serta pemain Badrulhisham Abdullah dan Anuar Jusoh yang berhijrah ke Terengganu.

Pulau Pinang juga turut memancing ketua pasukan Singa Utara, V. Thinagaran tetapi terlewat apabila pemain tersebut diikat terlebih awal oleh Perlis.

Domi menjelaskan, keputusan untuk menerima tawaran Pulau Pinang diambil selepas berpuas hati dengan segala syarat yang diberikan termasuk kedudukan gajinya.

Selain itu, kata Domi, keinginannya ke Pulau Pinang juga berdasarkan kepada kedudukannya yang berhampiran dengan keluarganya di Kulim, Kedah.

''Berdasarkan faktor ini, hanya dua pasukan menjadi pilihan iaitu Perlis dan Pulau Pinang kerana kedudukannya yang begitu menyelesakan saya dan keluarga,'' tambahnya.

Namun, kata Domi, tawaran Perlis tidak menepati syarat sebagaimana Pulau Pinang yang memikat hatinya untuk terus menyarung jersi Harimau Kumbang.

Sebelum ini, kata Domi, dia turut menerima tawaran daripada pasukan lain seperti Perak dan Negeri Sembilan, malah turut dipelawa oleh jurulatihnya musim lalu, Abdul Rahman untuk ke Terengganu.

''Memang ada tawaran daripada negeri-negeri ini (Perak, Negeri Sembilan dan Terengganu), tetapi saya tidak pernah mengadakan perbincangan lanjut kerana tertarik di Pulau Pinang.

Dengan kehadiran Domi, barisan depan Pulau Pinang dijangka kembali ''menyengat'' selepas penyerang G. Shanmugam dan Abdul Ghaffar Hoosen terpaksa berehat agak lama kerana menjalani pembedahan kaki.

Apatah lagi, kembalinya penyerang Merzagua Abderrazak akan menjadi gandingan mantap Domi untuk membawa cabaran Pulau Pinang.

Sumber-Artikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=1998&dt=0109&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=sp_04.htm#ixzz4FE77yl6x © Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan