Selasa, 26 Julai 2016

Paidiyah letak sasaran 15 gol

ARKIB : 16/02/1998
PENYERANG Kuala Lumpur, S. Paidiyah Rau mempunyai misi peribadi dengan menyasarkan sekurang-kurangnya 15 gol musim ini untuk membantu pasukannya dalam bola sepak Premier Satu.

Paidiyah yang dibawa masuk dalam pasukan itu oleh Presiden Persatuan Bola Sepak Kuala Lumpur (KLFA), Datuk Seri Megat Junid Megat Ayub pada pertengahan musim lalu, menjaringkan lapan gol, enam dalam Liga Perdana dan dua dalam Piala Malaysia.

Pemain berusia 24 tahun berasal dari Perak itu sebelum ini hanya bermain dalam kelab di negerinya.

''Saya mahu jaringkan sekurang-kurangnya 15 gol musim ini. Saya yakin akan dapat penuhi sasaran peribadi saya itu berdasarkan kecergasan saya yang semakin meningkat.

''Saya harap semua rakan pasukan di barisan tengah dan bawah membantu saya untuk kemenangan pasukan,'' katanya.

Begitupun, Paidiyah turut mengharapkan bantuan daripada rakan penyerangnya yang kini masih belum ditentukan.

''Saya harap penyerang yang akan bergandingan dengan saya nanti akan dapat menyesuaikan diri dengan cara permainan saya,'' katanya.

Kuala Lumpur sedang menunggu seorang pemain import, Abu Bakar Balarde Mallam yang akan digandingkan dengan Paidiyah.

Abu Bakar belum tiba di negara ini kerana menghadapi masalah penerbangan dari negaranya, Nigeria.

Musim lalu, Paidiyah digandingkan dengan pemain import dari Argentina, Norberto Dario Decoud dan pemain Brazil, Adilson Roque.

Bagaimanapun, kontrak kedua-dua pemain itu tidak disambung oleh KLFA musim ini.

Kuala Lumpur kini hanya mempunyai tiga penyerang iaitu K. Nanthakumar, Nizaruddin Ahmad selain Paidiyah.

''Selain misi peribadi, saya mahu penuhi harapan pengurusan pasukan terutama jurulatih Chow Kwai Lam untuk menjulang sekurang-kurangnya satu piala dalam pertandingan Liga Malaysia musim ini,'' tambahnya.

Artikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=1998&dt=0216&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=sp_05.htm#ixzz4FVaS4j1F © Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan