Sabtu, 18 Januari 2014

Terengganu tubuh pasukan hadapi Piala FAM

1 Januari 2014

 T-Team
T-Team T-Team pasukan kedua dibentuk oleh kerajaan negeri Terengganu.
KERAJAAN negeri Terengganu semalam bersetuju menubuhkan sebuah lagi pasukan profesional untuk menghadapi kejohanan bola sepak Piala FAM tahun depan.

Pengerusi Jawatankuasa Belia dan Sukan negeri Rozi Mamat berkata, kerajaan negeri bertekad untuk menjadikan sukan ini (bola sepak) satu kerjaya kepada anak-anak Terengganu.

Bercakap kepada pemberita selepas mesyuarat penubuhan pasukan FAM di sini, Rozi berkata ini merupakan pasukan bola sepak profesional yang ketiga dibentuk oleh kerajaan negeri selepas Terengganu FA dan pasukan berstatus kelab T-Team. 

Turut hadir ialah Pengarah Majlis Sukan Negeri Terengganu (MSNT) Zainal Abidin Hussin, Setiausaha Persatuan Bolasepak Negeri Terengganu (PBSNT) Arpin Draman, dan Setiausaha Persatuan Bolasepak Daerah Hulu Terengganu Abdullah Salleh.

Rozi berkata satu sesi pemilihan pemain akan diadakan di padang Kompleks Sukan Gong Badak pada 2 hingga 8 Januari ini.

Beliau berkata mana-mana pemain yang berminat untuk menganggotai pasukan itu boleh menjalani sesi pemilihan pada tarikh-tarikh tersebut mulai jam 4 petang.

Rozi berkata pasukan tersebut akan diuruskan oleh PBSNT dan sudah pun didaftar untuk menyertai kejohanan Piala FAM Mac depan.

Katanya, 25 pemain berpotensi akan diambil menyertai pasukan berkenaan.  - Bernama
SUMBER:SINAR HARAIN  ONLINE 1.1.2014

Tiada ulasan:

Catat Ulasan