Jumaat, 27 Oktober 2017

Kuala Muda Naza dahului Liga Perdana



ARKIB : 29/01/2008

KUALA LUMPUR - Kuala Muda Naza merampas kedudukan pendahulu bola sepak Liga Perdana selepas menundukkan Proton FC 4-1 di Stadium Darul Aman, semalam.

Wakil Kedah itu berjaya memintas Johor, yang tidak turun beraksi selepas mengumpul 24 mata daripada sembilan perlawanan, hanya satu mata di depan Johor.

KL Plus pula kekal menduduki tangga ketiga liga dengan 19 mata selepas membelasah Angkatan Tentera Malaysia (ATM) 6-0 dalam perlawanan di Stadium MPS, Selayang.

Kelantan bagaimanapun terus mengekori rapat dengan satu mata di belakang selepas menewaskan Kuala Lumpur 4-1 di Stadium Sultan Mohd. Ke-IV, Kota Bharu untuk mengekalkan rekod tanpa kalahnya.

Mohd. Nizad Ayub muncul wira pasukan itu dengan menyumbangkan dua gol pada minit kelima dan ke-63, namun gol pembukaan tuan rumah diperoleh menerusi Jan Necas seawal minit keempat, sebelum Mohd. Aras Abdullah melengkapkan kemenangan pada minit 82.

Sementara itu, jaringan Ahmad Fakri Saarani, ketika saingan tinggal 14 minit untuk ditamatkan membantu Harimau Muda mengikat PKNS 2-2 di Stadium MBPJ, Petaling Jaya.

Di Stadium Hang Tuah, Melaka gagal memanfaatkan kelebihan beraksi di tempat sendiri apabila tewas 1-2 kepada Kuantan Port Shahzan.

Turut mengalami kekalahan adalah pasukan Felda United, yang tumpas 1-2 kepada Sabah di Kompleks Sukan Tawau.

SUMBER-Artikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2008&dt=0129&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=su_03.htm#ixzz4wiYNuz98
© Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan