Sabtu, 23 Disember 2017

Ada tidak kena dengan ABK?

Disember2017

 KEJAYAAN muncul juara Liga Super dan Piala Malaysia tidak memberi kelebihan kepada JDT untuk dipilih 2
KEJAYAAN muncul juara Liga Super dan Piala Malaysia tidak memberi kelebihan kepada JDT untuk dipilih memenangi anugerah Pasukan Terbaik dalam ABK 2017 yang berlangsung di Petaling Jaya, kelmarin.
Zazali Jamian

24 Disember 2017 3:00 AM
KUALA LUMPUR 23 Dis. - Anugerah Bola Sepak Kebangsaan (ABK) 2017 yang berlangsung semalam di­lihat seperti ada sesuatu yang tidak kena berhubung keputusan pemilihan pemenang malah perkara itu juga disedari oleh Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin.
KHAIRY JAMALUDDIN
Khairy yang tidak memihak kepada mana-mana pasukan meluahkan rasa terkilan apabila anugerah tersebut menafikan sebarang pengiktirafan kepada pasukan tempatan paling berjaya.


“Ada sesuatu yang tidak berapa kena apabila anugerah bola sepak negara langsung tidak memberi sebarang penghargaan kepada pasukan tempatan yang paling berjaya.

“Kecemerlangan tidak dihargai, dikecam dan dicemburui.

“Kalau begitulah sikap kita, selama-lamanya kita menjadi negara kelas ketiga, anti-kecemerlangan, berhasad dengki dan berhati hitam,” katanya kepada Mingguan Malaysia, hari ini.

Pemenang bagi anugerah yang ABK pilih berdasarkan undian daripada 24 jurulatih, 24 kapten pa­sukan dan 24 media.

Semalam, Kedah yang meraih kejuaraan Sumbangsih dan Piala FA musim ini mendominasi ABK apabila dipilih memenangi sembilan daripada 22 anugerah ditawarkan.

Sementara Johor Darul Ta’zim (JDT) yang telah meraih gelaran Liga Super dan Piala Malaysia 2017 hanya dipilih memenangi dua gelaran sahaja.

Dua anugerah dimenangi atas nama JDT itu ialah Pemain Muda Harapan menerusi Adam Nor Azlin dan bekas pemain skuad Harimau Selatan, Mohamad Ghadar yang dipilih sebagai Penjaring Terbanyak Liga Super (import).

Pada tahun ini JDT muncul sebagai wakil tunggal Malaysia yang berjaya melepasi aksi pe­ringkat kumpulan Piala AFC 2017



sumberArtikel Penuh: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/ada-tidak-kena-dengan-abk-1.578488#ixzz529gIxmkC

© Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan