Jumaat, 8 April 2016

Kelantan bertekad jadi pasukan pertama tumbangkan JDT


 

08 April 2016 12:32 AM
KOTA BHARU - Prestasi tidak menentu Kelantan semakin meresahkan penyokong mereka yang kini semakin lantang dalam desakan mereka agar K. Devan disingkirkan daripada jawatan ketua jurulatih.
Khairul Fahmi Che Mat
Hanya mencipta keputusan yang ‘menggemparkan’ dilihat akan dapat untuk sekurang-kurangnya meredakan tekanan ke atas Devan, dan itulah yang menjadi matlamat beliau apabila pasukannya berdepan dengan pendahulu Liga Super, Johor Darul Ta’zim (JDT) malam ini.
Devan berkata memastikan skuad bimbingannya menjadi pasukan pertama berjaya menumbangkan JDT di Stadium Sultan Muhammad IV adalah misinya sekarang dan untuk mencapai impian itu, beliau meletakkan kepercayaan tinggi terhadap barisan pemain pasukan Pamoga Qu Puteh The Red Warriors (PQPTRW).
Katanya, misi itu bukan mustahil untuk disempurnakan kerana mereka memiliki kelebihan bermain di laman sendiri.
Katanya, pertemuan menentang JDT cukup penting bukan sahaja kepada seluruh pemain tetapi penyokong yang meletakkan harapan tinggi untuk melihat Kelantan menumpaskan pasukan gergasi bola sepak negara itu.
“Saya mahu memastikan Kelantan menjadi pasukan pertama mengalahkan JDT musim ini. Saya harap pemain akan bermain sepenuh jiwa dan mempamerkan semangat juang yang tinggi untuk perlawanan ini.
“Kami mahu mendapatkan tiga mata penuh esok (malam ini) dan tidak akan memberi ruang kepada JDT bermain dengan cara mereka nanti,” katanya kepada Utusan Malaysia, di sini semalam.
Sementara itu penjaga gol Kelantan, Khairul Fahmi Che Mat menuntut rakan-rakan sepasukannya supaya bermain bermati-matian dan menunjukkan disiplin tinggi dalam perlawanan yang dianggapnya sebagai mesti menang.
“Perlawanan ini cukup penting kepada kami, Kelantan mesti menang di tempat sendiri. Kami perlu memulihkan kembali keyakinan dan maruah pasukan dengan mencapai kemenangan ke atas JDT,” katanya.

- Sumber: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/kelantan-bertekad-jadi-pasukan-pertama-tumbangkan-jdt-1.219098#sthash.4tl6y5Zu.dpuf

Tiada ulasan:

Catat Ulasan