Sabtu, 23 September 2017

UPB/MyTeam makin unggul



ARKIB : 07/04/2007

KUALA LUMPUR – Kedudukan UPB/ MyTeam mengemudi persada teratas liga bagaikan sukar digugat apabila mudah menewaskan KL Plus 2-1 dalam saingan bola sepak Liga Perdana di Stadium Shah Alam, malam tadi.

Biarpun hujan lebat sedikit menjejaskan rentak permainan namun ia tidak menghalang UPB/MyTeam untuk meraih tiga mata berharga untuk mengukuhkan kedudukan tangga teratas liga dengan 24 mata ketika saingan terdekat Polis tewas 3-1 kepada Sabah.

Dua gol jaringan menerusi Harris Safuan pada minit ke-22 dan penyerang kebangsaan Mohd. Nizaruddin Yusof pada minit ke-68 manakala gol saguhati KL Plus dijaringkan oleh Martin Carlos di minit 82.

Di Stadium Likas, Sabah mengutip tiga mata berharga apabila mudah menewaskan Polis 3-1.

Bagaimanapun tuan rumah dikejutkan dengan gol awal Polis menerusi pemain veteran B. Rajanikandh pada minit ke-50.

Selepas kebangkitan Sabah bermula apabila Silvester Sindih menyamakan kedudukan pada minit ke-68.

Sabah terus mengukuhkan kedudukan apabila penjaring terbanyak mereka Charles Obi meledakkan dua jaringan pada minit ke-74 dan 81.

Di Stadium Sultan Mohd Ke-IV Kelantan menarik nafas lega sekadar mengutip satu mata apabila seri 2-2 berdepan Shahzan Muda.

Shahzan Muda membuka jaringan pada minit ke-14 menerusi Abdulafeez Abdul Salam tetapi disamakan oleh Gustavo Alberto Romero pada minit ke-22.

Giliran Faizol Che Noh meletakkan Kelantan pada minit ke-25 tetapi pelawat mengikat kedudukan 2-2 menerusi Abdulafeez lima minit selepas itu.

Di Stadium Darul Aman, kelebihan bermain di tempat sendiri gagal digunakan oleh Kuala Muda Naza apabila sekadar seri 0-0 bertemu PKNS mengumpul 17 mata untuk kekal di tangga ketiga liga.

Di Stadium Majlis Perbandaran Selayang (MPS), ATM sekadar terikat dengan keputusan seri 0-0 dengan Kuala Lumpur.

SUMBERArtikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2007&dt=0407&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=su_02.htm#ixzz4tVggl1bN
© Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan