Sabtu, 18 November 2017

KL PLUS rapat jurang pendahulu



ARKIB : 31/03/2008

KUALA LUMPUR – Kuala Muda NAZA terus memberi tekanan kepada pendahulu Liga Perdana, KL PLUS apabila mencatat kemenangan 2-1 keatas Harimau Muda di Stadium Nasional, Bukit Jalil.

Kuala Muda Naza membuka jaringan pendahulu perlawanan menerusi Farderin Kadir di minit ke-33 sebelum Harimau Muda menyamakan kedudukan di minit 40 menerusi Ahmad Fakri.

K.Sathian menjadi wira Kuala Muda NAZA apabila menjaringkan gol kemenangan di minit ke-59.

KL PLUS hanya mampu mencatat keputusan seri 2-2 dengan Sabah di di Stadium Likas, Kota Kinabalu.

Sabah membuka tirai jaringan pada minit ke-8 menerusi Salvester Sindih, sebelum KL PLUS menyamakan kedudukan 1-1 menerusi penyerang importnya, Alex Agbo di minit ke-44.

Mohd. Haril Nizam Hanif menjaringkan gol kedua KL PLUS di minit ke-80, sebelum Dragic Dalibor menjadi penyelamat kepada tuan rumah tiga minit selepas jaringan itu untuk mengikat keputusan perlawanan 2-2.

Kelantan yang sudah bermain 18 perlawanan terus berada di tangga ketiga liga dengan 38 mata selepas menewaskan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) 3-2 pada perlawanan di Stadium Selayang.

Gol Kelantan dijaringkan oleh Mouhamadou Moustapha (m-13, m-29) dan Mohd Nizab Ayub (m-25), manakala gol ATM dijaringkan oleh Standley James (m-7) dan Mohd Nazri Akui (m-45+1).

Di Stadium Darul Makmur Kuantan, Shahzan Muda menewaskan PKNS 3-1.

Proton FC mengejutkan Johor Pasir Gudang dengan kemenangan 1-0, menerusi jaringan Marcos Santana di minit ke-45 di Stadium Petaling Jaya.

Melaka hanya mencatat keputusan seri 2-2 dengan Felda United di Stadium Hang Tuah, Melaka.

SUMBER-Artikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2008&dt=0331&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=su_05.htm#ixzz4yqTHlaZt
© Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan