Sabtu, 15 April 2017

Liga Perdana: MPPJ di tangga teratas

SUKAN TEMPATAN


ARKIB : 08/03/2004
JUARA Piala Malaysia, MPPJ Selangor mencatat kemenangan pertama dalam aksi bola sepak Liga Perdana Kumpulan B selepas menang selesa 3-0 ke atas SKMK Kelantan di Stadium Petaling Jaya, Kelana Jaya, semalam sekali gus merampas kedudukan tangga teratas.
Bintang importnya, Juan Manuel Arostegui membuka jaringan seawal minit kesembilan sebelum Sasa Branezac dan Mohd. Nizaruddin Yusof menambah dua gol lagi pada minit ke-65 dan 67 untuk MPPJ mengumpul lima mata selepas tiga perlawanan.
Bagaimanapun, MPPJ berkongsi mata dengan Johor yang melonjak ke tangga kedua selepas menumpaskan Kelantan 1-0 di Stadium Tan Sri Hassan Yunus, Larkin, semalam.
Gol tunggal Johor dijaringkan oleh Nahuel Arrarte pada minit ke-21 hasil sepakan percumanya yang terus menerjah jaring menewaskan penjaga gol Kelantan, Mohd. Halim Napi.
Johor mengutip lima mata selepas tiga perlawanan.
Di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu, pasukan tuan rumah terus gagal mencari kemenangan sulung sebaliknya mencatat keputusan seri kali ketiga berturut-turut, kali ini seri tanpa jaringan dengan Kuala Lumpur.
Terengganu kini mengumpul tiga mata manakala Kuala Lumpur empat mata di tangga ketiga.
Di Stadium Hang Tuah, Melaka gagal mengutip mata penuh selepas diikat Negeri Sembilan 1-1 untuk tercicir di tangga keempat.
Tuan rumah membuka jaringan menerusi sepakan percuma Emil Bzafic pada minit ke-16 tetapi pemain kebangsaan, B. Rajinikandh menyamakan kedudukan juga menerusi sepakan percuma pada minit ke-61.
Dalam aksi Kumpulan A, Johor FC mengambil kesempatan mengungguli tangga teratas selepas menewaskan Tentera 4-3 dalam perlawanan menarik di Stadium TLDM, Lumut.
PKNS Selangor dan Selangor yang berkongsi enam mata di tangga pertama dan kedua sebelum ini, tidak bermain semalam.
Pasukan tuan rumah mendahului 3-2 pada babak pertama tetapi longlai pada separuh masa kedua yang menyaksikan pasukan pelawat menambah dua lagi gol.
Gol-gol Johor FC dijaringkan oleh Ahmad Norhafiza Basri pada minit ketujuh, Eddy Helmi Manan (44), Zami Mohd. Noor (79) dan Hairi Kiman (81).
Tentera pula memperoleh jaringan menerusi Nazri Akhir (8), Musadri Mat Nayan (21) dan Nor Mazlan Abdul Rahman (32).
Di Stadium Selayang, Polis mencatat kemenangan pertama dengan menumpaskan Telekom Melaka 2-0 menerusi Ahmad Sawaidin (82) dan Mohd. Izuan Baharuddin (88).
TNB Kelantan pula menang dalam perlawanan menentang pasukan senegeri, JPS Kelantan 1-0 di Stadium Sultan Mohamed IV, Kota Bharu.
Gol TNB dijaringkan oleh pemain importnya, Peter Horbats pada minit ke-34.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan