Isnin, 24 April 2017

MPPJ nyaris malukan Norwich

ARKIB : 15/07/2004
KELAB Liga Perdana England, Norwich City dipaksa mengerah seluruh tenaga sebelum mencatat kemenangan tipis 3-2 ke atas MPPJ Selangor dalam perlawanan bola sepak persahabatan di Stadium Bolasepak Kuala Lumpur, Cheras semalam.
Malah, MPPJ yang kelihatan lebih mengancam pada babak awal namun terpaksa berpuas hati dengan kedudukan 1-1 sebelum rehat.
Bruno Martelotto hanya memerlukan 58 saat untuk mengejutkan Norwich dengan jaringan pertama perlawanan manakala Sasa Brenezac merapatkan jurang gol pada minit ke-72.
Norwich bagaimanapun menyelamatkan maruah mereka selaku juara Divisyen Satu England menerusi jaringan Leon McKenzie (minit 41), Jim Brennan (minit 66) dan Ryan Jarvis (minit 67).
Perlawanan semalam merupakan yang pertama dalam siri jelajah Norwich ke Malaysia.
Norwich akan menamatkan jelajah ke Malaysia dengan bertemu skuad kebangsaan Sabtu ini di Stadium Nasional, Bukit Jalil.
Sementara itu, dalam kempen Liga Super, hasrat Pulau Pinang yang mahu mencatat kemenangan pertama di gelanggang keramat tidak kesampaian apabila tewas kepada Pahang 4-1 di Stadium Bandaraya, Pulau Pinang.
Kemenangan bermakna hasil dua jaringan Mamadou Diallo pada minit ke-18 dan 72 dan masing-masing satu gol oleh Indra Putra Mahayuddin (minit 26) dan Mohd. Fadzli Saari (minit 47) mengukuhkan Pahang di persada Liga Super manakala gol sagu hati Pulau Pinang dijaringkan oleh M. Nagaraja (minit 46). Pahang kini mengumpul 34 mata selepas 15 perlawanan.
Pencabar terdekat, Perak pula dikecewakan oleh Sarawak apabila kalah 4-2 di Stadium Negeri, Kuching sekali gus ketinggalan empat mata di belakang Pahang.
Gol-Gol Sarawak dijaringkan oleh Robert Eshun (minit 15), Fernendo Manuel Co (minit 21 dan 86) serta Sapian Abdul Wahid (minit 25) manakala Perak membalas menerusi K. Nanthakumar (minit 80) dan Frank Seator (minit 94).
Kemenangan itu bagaimanapun tidak mengubah kedudukan Sarawak di tangga kedua tercorot dengan 12 mata.
Perlis pula membelasah Kedah 4-0 di Stadium Utama, Kangar. Gol-gol Perlis disumbangkan oleh Yusri Che Lah (minit 2 dan 16), Phillimon Chipeta (minit 88) dan gol sendiri V. Thirumurugam (minit 74) yang cuba menendang bola sepakan sudut Yusri. Perlis kekal di tangga keempat dengan 24 mata, empat mata di belakang Public Bank di tangga ketiga.
Sementara itu, MK Land Selangor merampas tangga kedua Kumpulan B Liga Perdana apabila menumpaskan SKMK Kelantan 4-1 di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu.
Kemenangan itu membolehkan MK Land mengumpul 32 mata, memintas Negeri Sembilan yang mengumpul 31 mata, dan merapatkan diri dengan pendahulu, MPPJ Selangor yang berada di tangga teratas dengan 36 mata.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan