Selasa, 18 April 2017

Public Bank rampas tangga teratas

ARKIB : 18/04/2004
PUBLIC BANK mengambil kesempatan di sebalik kekalahan pendahulu, Sabah untuk merampas kedudukan tangga teratas bola sepak Liga Super selepas mencatat kemenangan 2-1 ke atas Sarawak dalam perlawanan di Stadium Sarawak, Kuching, semalam.
Sabah kecundang 3-0 kepada Pulau Pinang manakala pasukan tangga kedua sebelum ini, Pahang pula hanya mampu seri 2-2 di Kangar.
Public Bank kini mengumpul 10 mata, hanya satu mata di depan Pahang yang melonjak ke tangga kedua dan Sabah ketiga juga dengan sembilan mata.
Public Bank memperoleh gol menerusi Milan Strelec dan Fakrurazi Rozi pada minit ke-57 manakala gol tuan rumah dijaringkan Rodriga Anderson minit ke-81.
Sabah dikecewakan Pulau Pinang di Stadium Batu Kawan menerusi jaringan gol oleh Azli Ahmad pada minit ke-65, Mohd. Saufi Ibrahim (79) dan Viatcheslav Melnikov (89).
Dua gol jaringan pemain import, Lamin Conteh Jr. pada baki 10 minit terakhir perlawanan mengecewakan Pahang yang mendahului 2-0 untuk mengikat kedudukan 2-2 di Stadium Utama, Kangar.
Pahang kelihatan hampir meraih tiga mata apabila berada di depan 2-0 menerusi dua gol jaringan Antony Milicic pada minit ke-41 dan 53.
Bagaimanapun, Conteh Jr. membalas juga dengan dua gol menerusi penalti minit ke-84 sebelum menggamatkan penyokong tuan rumah dengan gol penyamaan pada minit terakhir perlawanan.
Sementara itu dalam aksi perlawanan kedua pusingan kedua Piala FA, juara bertahan, Negeri Sembilan layak ke pusingan ketiga selepas membelasah TNB Kelantan 5-1 untuk mara dengan agregat 6-1 di Stadium Nasional, Bukit Jalil.
Polis turut menempah tiket ke pusingan ketiga selepas mengatasi Kelantan 1-0 untuk menang agregat 3-2 di Stadium Sultan Mohamed IV.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan