Selasa, 22 September 2020

Dollah bersyukur, Nidzam kecewa



Oleh Asrol Awang - September 21, 2020 @ 8:27pm

sukanteam@nstp.com.my

Aksi pasukan FELDA United ketika bertemu Pahang dalam saingan Liga Super di Stadium Tun Abdul Razak, Jengka. - Foto ihsan Facebook FELDA United FC.

Aksi pasukan FELDA United ketika bertemu Pahang dalam saingan Liga Super di Stadium Tun Abdul Razak, Jengka. - Foto ihsan Facebook FELDA United FC.

MARAN: Biarpun gagal mencatat kemenangan, Dollah Salleh tetap bersyukur kerana skuadnya berjaya mencuri satu mata daripada Stadium Tun Abdul Razak, malam tadi, selepas berjaya mengikat FELDA United, 2-2.

"Pada keseluruhannya kita bermain baik sepanjang tempoh 35 minit perlawanan apabila mendahului 1-0 sebelum FELDA United bangkit dengan menjaringkan dua gol. Tapi saya puji semangat pemain yang tidak berputus asa walaupun ketinggalan.

"Biarpun kemenangan yang dicari, saya berterima kasih kepada barisan pemain muda yang semakin menunjukkan peningkatan dari segi permainan selepas kehilangan beberapa tonggak utama akibat kecederaan," katanya.

Pada perlawanan itu, dua pemain utama skuad Tok Gajah, Dickson Nwakaeme dan Herold Goulon tidak beraksi kerana berdepan masalah kecederaan.

Sementara itu, pengendali The Fighters, Mohd Nidzam Jamil mengakui kecewa kerana skuadnya gagal dalam misi mengutip tiga mata di laman sendiri. Namun, beliau tetap memuji komitmen dan semangat anak buahnya walaupun ketinggalan 0-1.

"Bagi saya satu mata yang dikutip lebih baik daripada Pahang membawa pulang tiga mata. Oleh itu kami perlu bekerja keras dan berusaha mengutip mata maksiumum berdepan tiga baki perlawanan.

Pada perlawanan semalam, dua gol FELDA United, masing-masing dijaringkan oleh Nikola Raspopovic dan Akhmar Haiqal Azhar manakala Pahang melalui Muslim Ahmad dan Ivan Carlos.SUMBER-BH ONLINE

Tiada ulasan:

Catat Ulasan